Kimdir bu Süleyman’ın dedesi?

Kimdir bu Süleyman’ın dedesi? İzin verin açıklayım. Adı da soyadı da benimle aynıdır. Hatta bu benzerlik 12 yıl önce evimize bir ilköğretim matematik olimpiyatı davetiyesi getiren postacının adımı sorunca babamın “Evet kendisi babam olur.” demesiyle dehşete kapılmasına sebep olmuştur. 1945’te Konya’da doğan adaşım, ilkokulu ve dönemin sanat okulunu bitirmiş askere başlamıştır. Askerden sonra elektrik teknikerliği kursuna girmiş ve kendi döneminin efsanesi haline gelen bir ekiple MEDAŞ’ın kurulmasında rol almıştır.  İnanılmaz sempatiktir, herkesle iletişim kurabilir. İyi bir mizah anlayışına sahiptir. Her sabah bedestendeki esnaf arkadaşlarıyla sohbetlerini dinlerseniz siz de şahit olabilirsiniz. Herkese yardım etme çabasındadır ki hayatı boyunca bunu yapmıştır. Aşırı tutumludur israf kelimesini duymak bile istemez. Bir karıncayı bile kıskandıracak kadar çalışkandır. Ancak bir kötü özelliği vardır ki kendisine çok zarar verir, ona kötülük yapanlara bile hala iyilikle yaklaşır. Tüm bu saydığım özelliklerin dışında beni kendisine hayran bırakan huyu eğitime verdiği önemdir. Onun için eğitimle ilgili bir ihtiyaç olduğunda akan sular durur. Dünyaya gözümü açtığımdan beri elimden tutan bu adam hayatım boyunca bana destek olmuştur. Adımı gururla taşımama vesiledir. Ve son olarak, her beraber yürürken bir arkadaşıyla karşılaştığımızda bana söylenen cümle şudur: “Keşke böyle bir dedem olsaydı...”

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar